Montenegro - Bosnië naar de Plitvice meren - Reisverslag uit Čatrnja, Kroatië van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu Montenegro - Bosnië naar de Plitvice meren - Reisverslag uit Čatrnja, Kroatië van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Montenegro - Bosnië naar de Plitvice meren

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ilse

08 Juni 2014 | Kroatië, Čatrnja

Dobro dosli !! Afgelopen zondag hebben we Montenegro verlaten en zijn we via Dubrovnik (mooie stad, gelegen in/aan zee) langs de prachtige Kroatische kust naar Bosnië Hercegovina gereden. We hadden onderweg gehoord dat we toch echt even in Mostar moesten gaan kijken. Oud stadje met een bijzondere brug. Deze is tijdens de oorlog (die daar erg heftig was) volledig verwoest en daarna weer in oude staat hersteld en meteen op de Unesco Werelderfgoedlijst geplaatst.
We hadden een kleine camping in Blagaj gevonden met plaats voor maximaal 6 caravans of circa 20 kleine tenten, dit was erg leuk! De eigenaar bleek ontzettend aardig en behulpzaam (kwam met eigen matrasjes en tafel met stoeltjes aanzetten). Daarnaast wist hij Bosnië goed te verkopen en moesten we toch zeker een aantal dingen gezien hebben voor we weg konden. Oké dan, eerst maar een rond kijken in Blagaj zelf. Hier is de grootste zoetwaterbron van Europa. Dit zie je niet want het water komt van diep onder de bergen. Wel is het schitterend mooi van kleur en jawel natuurlijk ligt er weer een klooster bij! Aangezien Bosnië vroeger tot het Ottomaanse (Turkse) rijk behoorde zie je ook hier nog veel moskeeën.
Daarna na Mostar, inderdaad een mooie oude stad met brug over een weer mooi blauwe rivier! Veel toerisme maar ook gevels met flinke kogelgaten erin. Je ziet nog duidelijk de sporen van de oorlog.
Woensdag zijn we weer vertrokken om een stuk door de mooie bergen en verder langs de Kroatische kust te rijden. De kust is echt mooi. 's-Avonds hadden we een goede camping met ons eigen zeeuitzicht gevonden (4 sterren, capaciteit 2700 personen, wat een verschil met de camping in Bosnië!). Hier hebben we lekker 2 dagen rondgehangen waarna we gisteren richting de Plitvice meren zijn gegaan.
Vandaag hebben we door het Nationaal Park van de Plitvice meren gewandeld. Dit is ook weer werkelijk prachtig. Het park omvat circa 90 watervallen en 15 meren. De natuur is hier constant in beweging waardoor de watervallen en de kleuren van het water blijven veranderen. Adembenemend mooi!
Morgen gaan we richting de kust van Istrië waar we nog een weekje lekker aan de Adriatische zee willen liggen om echt vakantie te houden!! Jaja wij denken dat we ook dat nu kunnen, we zitten nu zo in de relax-stand ;-) Hopelijk een camping waar we ook wat van het WK-voetbal kunnen zien. Daarna zullen we door de Dolomieten en/of Alpen rustig richting huis komen. Dus mensen (noem geen namen) maak je niet druk, voorlopig zijn we nog niet thuis, en genieten we nog lekker van de luxe die vrijheid heet! Ciao

• 09 Juni 2014 - 14:17

Anika:

Super gaaf!! Geniet er van lieve Ilse en Martijn. X

• 09 Juni 2014 - 21:09

Mama Mia:

Dat klinkt allemaal weer super. Kroatië staat ook nog op ons lijstje, dus erg leuk om te horen dat het daar echt mooi is. Geniet nog een weekje van de rust, en dan kijken we er toch weer naar uit om jullie terug te zien xxxx

• 10 Juni 2014 - 16:00

Anke:

Blijft leuk dat jullie ons zo uitgebreid beschrijvend een kijkje in jullie reis geven! Mooi om te lezen! Dat wordt dus afkicken deze week, een hele week relaxen! Poeh, lastig hoor, krijg bijna medelijden....maar geniet nog lekker samen Vd vrijheid en sorry ik kan het niet laten om te zeggen : tot snel weer! Wij kijken er stiekem alweer n beetje naar uit:) have fun samen!! Xx en natuurlijk een grote knuffel v Sep!!

• 11 Juni 2014 - 08:50

Ria En Jan:

Hallo vakantiegangers'
    Super mooi weer alles te lezen en de foto's.
    Zo maken we het een klein beetje mee,zeker omdat het zo goed beschreven wordt.
    Geniet nog van de relax week en goede reis verder.
    Liefs

• 13 Juni 2014 - 20:52

Anja:

Errug leuk om zo met jullie mee te reizen!
    Geniet! Greetzzzzzzz.

• 15 Juni 2014 - 20:54

Petra:

Hoi Ilse en Martijn,

Wat maken jullie een geweldig gave reis zeg!! Leuk om af en toe een keertje mee te kijken.
    Geniet er nog van!!
    Groetjes

• 17 Juni 2014 - 11:06

Bea :

Hoi Martijn en Ilse,

Wat hebben jullie een leuke tijd gehad en wat is het snel gegaan!!
    Het was erg leuk om met jullie mee te reizen.
    Geniet nog even van je vrijheid en het is natuurlijk ook leuk om jullie verhalen te horen.

Doei......

• 17 Juni 2014 - 12:46

Tanja:

Hoi Martijn en Ilse,
    Het blijft ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen en vooral alle fantastische foto's te bekijken.
    Blijf vooral nog volop genieten!!
    Groetjes