Istanbul en meer... - Reisverslag uit Néa Péramos, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu Istanbul en meer... - Reisverslag uit Néa Péramos, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Istanbul en meer...

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ilse

22 Mei 2014 | Griekenland, Néa Péramos

Kalispera, we zitten weer in Griekenland!!
Na Amasya hebben we twee relaxte dagen gehad op een hele fijne camping in Akcakoca, schitterende plek aan de Zwarte zee, waar elke dag om 16.30 de dolfijnen zich meldden en een mooi showtje voor ons hielden!! Enorm genieten!!
Zaterdag 17-5 op naar Istanbul. Een mooie rit door de weer verrassende binnenlanden, overal nog de echte boertjes!! Werkend op 't land, hun waar verkopend in kleine shopjes. Meer traktoren dan auto's gezien.
Om 14.00 in Istanbul, om 16.30 bij ons hotel, wat een drukte .... Maar perfect hotelletje, nu de stad verkennen!!! Goh wat een stad, wat een afwisseling. De Bosporus scheid Europa van Azië maar deze verschillen gaan heel mooi samen in deze metropool!! We hebben de mooie bekende highlights natuurlijk bekeken en we geven toe, die moet je zien!! De blauwe moskee, de Aya Sofia, en het Topkapipaleis geven een goed beeld van de historie van het Byzantijnse tot het Ottomaanse rijk. Je blijft je verbazen over de bouwwerken op zich en de rijkdom die er was. Hierbij vergeten we nog het Dolmabahcepaleis (paleis van de laatste sultans) en de Basilica Cisterne (wateropslag eerst voor de stad en later voor het Topkapipaleis). Erg indrukwekkend!
Natuurlijk zijn we ook op het Taksimplein geweest, daar zagen we veel politie, verder een niet al te boeiend plein. De stad is verder erg gezellig om lekker doorheen te slenteren, elk wijkje zijn eigen sfeer!! Cultuur, modern, antiek, op en om de rivier. De vele vissers op de Galatabrug, de kleine verkopers van allerlei waren (water tot excursies) maar ook de bedelende kinderen in de buurt van al het toerisme...
Erg afwisselend dus, we hebben ons perfect vermaakt!!!
Vanochtend vertrokken, Istanbul uit ging perfect, lang gereden (55 km) tot we eindelijk een benzinestation vonden. Gelukkig precies op tijd, nog 1 liter in de tank. Nu ff een flinke rit maken.... Nee hoor, na 60 km, lekke band!!! Dit is in 20 jaar nog nooit gebeurd. Ach ja, het is maar 25 graden dus lekker lopen. Gelukkig zagen we snel een autogarage en zoals we inmiddels weten helpen die vriendelijke Turken ons perfect, rijden ze mee naar een motor garage en is onze band met 1,5 uur weer gefixed!!! De weg vervolgd en iets eerder gestopt als het eerste plan. Maar everything happens for a reason, we zitten er weer schitterend bij!!! Mooi hotelletje met uitzicht op een prachtige baai!! Genieten dus nog altijd hier!! Morgen via Thessaloniki richting Albanië waarnaar we wel benieuwd zijn. Jullie gaan het weer horen!!! Groetjes!!

• 22 Mei 2014 - 22:48

Confrère :

Amice en Ilse,

Wat geweldig mooi geniet ervan , ontzettend leuk op jullie reisverslagen te lezen goeie reis verder Gr. Amice en Wilma

• 23 Mei 2014 - 10:23

Ria En Jan:

Geweldig weer om het te lezen. Jullie beschrijven het ook zo goed alsof we het zelf een beetje meemaken.
    Jammer van de pech,
    Groetjes

• 23 Mei 2014 - 14:51

Anika:

Jeeeeee, wat gaat het snel! Ik hoop dat het voor jullie veel langzamer gaat allemaal!
    Ziet er schitterend uit, wow, jaloers hoor! Enjoy en een veilige reis weer verder! Liefs en kus An

• 24 Mei 2014 - 17:59

Clemens En Jeanne Clement:

Hallo vakantiegangers,Wat een mooie tijd hebben jullie toch een hele ervaring.
    Je ziet er goed uit Ilse,lekker genieten,de foto's en verhalen leuk om te lezen.
    Nog veel plezier en goede reis.
    doei doei!!!!

• 24 Mei 2014 - 21:16

Henri En Marjolein:

Hallo motormaatjes,
    Leuk verhaal weer met goede culturele info van Instanbul. Goed bezig !
    Wat snel al weer Turkije uit! Het vliegt om die tijd.
    Is er dan nog tijd over om met z'n 4-en naar Jan en Berta te gaan ?
    We zijn benieuwd naar de komende ritten door onbekend terrein. Spannend !
    Geniet er van (ja, dat kunnen we niet genoeg zeggen).
    X

• 24 Mei 2014 - 23:33

Moniec De Gier:

Wat mooi om jullie verhalen te lezen en vooral de mooie foto's te bekijken. Geniet nog van jullie verdere reis. Kijk uit naar het volgende reisverslag!
    Goede reis nog en veel plezier!

Groetjes van Ton en Moniec

• 26 Mei 2014 - 18:05

Aart Van Lit:

Ben ook benieuwd wat Albanië jullie gaat brengen. Ik verwacht en hoop voor jullie veel Turkse vriendelijkheid.

Goeie reis verder.

Groeten van Aart en Bartje van Lit

• 26 Mei 2014 - 22:14

Marco De Ree:

Ziet er allemaal gaaf uit.jullie genieten er goed van.have fun
    Groetjes marco