Turkije I, Koningsdag in Kusadasi - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu Turkije I, Koningsdag in Kusadasi - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Turkije I, Koningsdag in Kusadasi

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ilse

26 April 2014 | Turkije, Kusadasi

Merherba !
Terwijl iedereen nog aan het genieten is van de 1e Koningsdag in Nederland even een kleine up-date van onze kant.
Afgelopen dinsdag hebben we Griekenland verlaten na het bekijken van het kanaal van Korinthe en even kort het centrum van Athene. Het kanaal van Korinthe was indrukwekkend, een kanaal van ongeveer 20 kilometer lang, waarbij er circa 80 meter diepe rots moest worden uitgegraven, erg mooi. Na even op het plein van Athene geweest te zijn, op afstand de Akropolis te hebben gezien, wat mensen te hebben gekeken en een reuze fruithap (mega aardbeien) te hebben gegeten, hebben we de boot naar het eiland Chios genomen. Dit eiland was een aangename verrassing! Onvoorstelbaar hoeveel landschappen er op zo'n eilandje kunnen ontstaan. Groene bossen, zwarte stranden, kale bergen en een aantal prachtige baaien. Erg leuk, mede door onze enthousiaste Griekse gastheer die zijn eiland goed wist te promoten.
Gisterenmorgen (vrijdag dus) hebben we de korte oversteek gemaakt van Chios naar Cesme (Turkije). Nadat de papierwinkel was gedaan (tegen betaling van € 2 !), mocht ook de motor Turkije in en dan merk je vrij snel dat je weer in een ander land bent. In ieder geval kun je hier de borden weer lezen ( al weet je nog steeds niet wat er staat, dus eigenlijk maakt het niet uit). We zijn naar Kusadasi gereden omdat we daar eindelijk konden kamperen en we vandaag makkelijk Efeze (1 van de best bewaarde steden uit het Byzantijnse rijk) konden bezoeken. Efeze was werkelijk prachtig, hier krijg je wel een beeld van het rijke leven ten tijde van het Romeinse Rijk. Kusadasi is nu nog 'rustig', er zijn nog niet veel toeristen. Al vinden wij het veel te druk!!!! Wel erg grappig, net samen bij de kapper geweest, allebei weer gladjes!! Ilse heeft een mini cursus epileren met touw gevolgd, haha ik had een mooi model ;-). Morgen rijden we naar Pamukkele, waar we de witte kalkrotsen gaan bekijken, daarna willen we weer terug richting kust, jullie gaan het horen !

• 27 April 2014 - 09:38

Anke De Laat:

Hoi Martijn en Ilse, heb even de tijd genomen jullie verslagen allemaal te lezen. Leuk hoor! Enorm aan het genieten dat zie en lees ik wel, fijn hoor! En reizen dat gaat altijd gepaard met bijstellen van je plannen, maakt het alleen maar leuk ;-)! Blijf genieten!

Liefs Anke en natuurlijk Maarten, Jop en *

• 27 April 2014 - 10:28

Mama Mia :

Dat ziet er weer goed uit. En de eerste keer in de tent zal ook wel prima bevallen.
    Chios lijkt wel een beetje Nieuw zeeland als ik jullie zo hoor.
    Ging het epileren bij de kapper ook gepaard met traantjes zoals toen????
    Hier is alles oké. Heeeeel Veeeeel fun. Tot horens weer. xxxxx

• 27 April 2014 - 20:28

Marjolein & Dirk:

Hoi avonturiers, wat mooi om jullie verhalen te lezen. Superleuk!! Zo te lezen, zijn jullie al aardig aan het genieten van al het moois wat Turkije biedt. Keep going!! Groetjes vanuit Heukelom (wat even ingeruild wordt voor Stockholm volgende week). xx

• 28 April 2014 - 09:44

Anika:

Ziet er gaaf uit! Dat kamperen ook in jullie tentje, heerlijk! Geniet er van samen!
    Dikke kus!

• 29 April 2014 - 11:25

Anke:

Yeuh, weer een update, kei leuk! Zeker die foto's ook!! Wat me misschien nog wel het meest verbaasd is dat ik steeds andere kleren zie, hoe kan dat nou?:) jullie zien er iig goed uit!! Zeker ook bij de kapper;)veel fun verder weer!!!xx

• 29 April 2014 - 13:35

Benita:

Hoi luitjes, wat is het leuk jullie verhalen te lezen en nog leuker dat jullie het zo geweldig naar jullie zin hebben (had ook niet anders verwacht). Lijkt me heerlijk om zoveel mee te maken en om zoveel indrukken op te doen. Geniet nog van der verdere trip, ik blijf jullie volgen xx

• 30 April 2014 - 08:12

Wilma :

Wow, wat een onderneming. Prachtige verhalen en ik neem aan dat het in het echt nog mooier is. Grappig dat jenog wat kan leren bij een andere kapper, hihi. Geniet ervan en tot het volgende verslag.

Groetjes

• 30 April 2014 - 13:16

Ria En Jan:

Wat geweldig allemaal' mooie foto s erbij. Het leek of ik weer even in Efeze was, super mooi' ook pamukale zullen jullie wel prachtig hebben gevonden'
    Geniet ervan' maar dat lukt jullie wel zo te zien.
    Groetjes

• 30 April 2014 - 22:37

Mariska:

Yoehoe!!!
    Eindelijk de knop van de computer gevonden.
    Jullie laatste reisverslag was al gaaf.
    Ga me nu in de laatste weekjes van jullie verdiepen!!
    Was gelukkig wel door Maarten op de hoogte gehouden hihi
    Geniet ervan!

Xxxxxx