On the road again ! - Reisverslag uit Kiáto, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu On the road again ! - Reisverslag uit Kiáto, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu

On the road again !

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ilse

22 April 2014 | Griekenland, Kiáto

Yassas, hier zijn we weer. Heeft even geduurd maar na een leuke week samen met onze huurauto zitten we inmiddels weer op de motor, die eind vorige week gemaakt is. De nieuwe startmotor is bijna 1 week onderweg geweest (hoezo binnen 1 dag in Griekenland?).
Wij hebben ons in de tussentijd goed kunnen vermaken. Vorige week maandag hebben we in de indrukwekkende Vikos kloof gewandeld en daarnaast in het Zagori gebergte rondgereden. Dit is een erg ruig gebied, met allemaal kleine authentieke bergdorpjes van witte steentjes en leistenen daken.
Dinsdag zijn we naar de Meteora kloosters gereden, en dat is echt indrukwekkend. 6 kloosters gebouwd op recht opstijgende rotsformaties, en dat in de 14e eeuw! Onvoorstelbaar !
Na hier 2 dagen te hebben verbleven zijn we weer teruggegaan naar Frits en Ingrid op Lefkas, samen met hun hebben we nog wat leuke dingen gezien, en uiteindelijk in het weekend Grieks Pasen gevierd. De symboliek hier is nog groots. Vrijdag en zaterdag gaat men uitgebreid naar de kerk en volgen er allerlei rituelen zoals een processie en het doorgeven van het licht. Op 1e paasdag wordt uitgebreid gegeten met familie en vrienden, hiervoor wordt een lam geslacht en gegrild. Wij waren uitgenodigd door vrienden van Frits en Ingrid en hebben een mega gezellige dag gehad.
Maandag 2e paasdag zijn we weer vertrokken. Het plan is nu enigszins gewijzigd. We gaan vandaag snel de belangrijke dingen in Athene bekijken en dan vanavond in Piraeus op de boot naar Chios (Grieks eiland boven Samos langs de Turkse kust) en vanaf daar varen we in het weekend naar Turkije. Hierdoor slaan we en saaie rit van enkele dagen door Noord Griekenland en Turkije over en zitten we morgen op een mooi eilandje en daarna snel aan de Turkse kust waar veel mooie bezienswaardigheden zullen zijn! We will see

• 22 April 2014 - 08:42

Peggy:

Lieverds! Te leuk om te lezen allemaal en goed te zien dat jullie dus alleen maar leuke dingen doen. Jaloers!! Hou ons op de hoogte, doe voorzichtig en hopelijk niks meer kapot aan de motor!! Dikke kus van ons!! Xxxxxxxx

• 22 April 2014 - 17:47

Rien Van Den Boom:

Fijn dat alles weer goed gaat. Nadat we zondag gefacetimed hadden even gekeken waar Chios lag en waarvandaan jullie de boot zouden nemen. (ik dacht vanuit Athene) De week oponthoud lijkt geen probleem geweest te zijn maar juist een goede aanpassing van jullie reis. Fijn dat we zo goed op de hoogte gehouden worden. Veel plezier en tot horens/lezens. (De tuin en de bestrating in Kerkdriel zijn prima in hun sas)

• 22 April 2014 - 18:55

Joop (Lifeisjoy.nl):

Lekker op je fiets weer genieten van alle geuren en temperatuur verschillen.
    Veel plezier!

• 22 April 2014 - 19:23

Jack:

nou Martijn en Ilse, eindelijk dan toch weer verder, zag er erg leuk uit al die kloosters als ik al die foto's zie begin het bij mij toch ook wel te kriebelen (duurt niet lang meer), jullie hebben een leuke rit in het vooruitzicht ,geniet ervan en tot horens

• 22 April 2014 - 20:25

Henri En Marjolein:

Wauw ! Weer prachtige foto's van mooie uitkijken en heerlijk eten !
    Is de motorpech toch niet voor niets geweest, anders had je dat niet gezien en meegemaakt.
    Dat is het mooie van geen planning. Geniet en nu gas erop !

• 22 April 2014 - 22:10

Joyce Bosch:

Wauw! Ziet er goed uit daar! Fijn om goed nieuws te horen, jullie genieten volop zo te zien! Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen ;). Nu weer een mooie rit en overtocht naar Turkije! Have fun! Rij voorzichtig en toitoitoi voor de motor ;)! x

• 23 April 2014 - 09:17

Jan En Ria :

Hoi vakantiegangers
    Heerlijknom jullie reis op afstand mee te maken. Krijgt echt zin in vakantie.
    Ziet er allemaal super uit.
    Fijn dat de motor weer gemaakt is, veel plezier en goede reis. xxx

• 23 April 2014 - 12:56

Tanja:

Hey vakantiegangers; wat een avontuur nu al. En die foto's zijn helemaal geweldig (afgezien van de pechfoto's dan). Het is ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen en te zien genieten van een heerlijke, superlange vakantie. Nog heel veel vakantieplezier en op naar nog zoveel moois wat er te zien en te beleven is. Blijf ons maar bestoken met veel mooie foto's, zodat we allemaal jaloers kunnen uitkijken naar onze eigen vakanties (nog erg ver in de toekomst) Geniet met volle teugen!! Groetjes!

• 23 April 2014 - 13:10

Anke:

Leuk joh weer een verhaaltje vanuit Griekenland! En niet lang meer dus en dan komen de avonturen alweer uit Turkije! Superleuk dat jullie ons zo 'meenemen' met jullie reis! En tof om te zien dat jullie zo genieten!lekker blijven doen en idd, je krijgt zo wel zin in vakantie: wij hebben twee weekjes Frankrijk geboekt:)weliswaar pas in september maar lekker om naar uit te kijken!tot die tijd genieten we hier v t mooie weer, nu iig wel! Xx

• 24 April 2014 - 09:25

Anika:

WAUWWWW!! Echt super gave foto's! Wat een reis. Mooie afwisseling ook tussen bezienswaardigheden en gezelligheid! Goed bezig! Hartstikke leuk om te lezen en voor nu, op weg naar het volgende avontuur! Geniet er van daar en een veilige rit :-)! Dikke kus!!