Langer op Lefkas ! - Reisverslag uit Arísti, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu Langer op Lefkas ! - Reisverslag uit Arísti, Griekenland van Martijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Langer op Lefkas !

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Ilse

13 April 2014 | Griekenland, Arísti

Hallo allemaal, even een korte up-date van onze kant. Nadat woensdag bleek dat de startmotor kapot was zijn we donderdag een vervanger gaan zoeken, echter deze moet door de plaatselijke scooterreparateur besteld worden en dat kost zeker 20 dagen!
In Nederland gaat dit sneller, met dank aan André (van Andel motorrijwielen) die de startmotor dezelfde donderdag nog aan de koerier heeft meegegeven. Dan wordt het echt leuk, want de Nederlandse koerier zegt dat het pakje morgen op plaats bestemming is (vrijdag dus), en de Griekse koerier zegt dat het minimaal donderdag 17 april wordt. Inmiddels is het zondag de 13e en is nog niks ontvangen dus wij denken dat we onze Griekse vrienden moeten geloven.
Om de wachttijd nuttig in te vullen hebben we gewandeld en gefietst. Nu hebben we een auto gehuurd, zodat we weer wat verder weg kunnen, en Frits en Ingrid samen kunnen genieten van hun mooie plekje op Lefkas (het is overigens erg gezellig met z'n allen, dus we keren graag weer terug).
Gisteren hebben we Lefkas verkend en schitterende stranden ontdekt, het was echt prachtig, heb zelden zulke mooie kleuren blauw gezien. Gisterenavond met het bootje naar het dorp om van een echte Griek de sirtaki te leren tijdens een leuke Griekse avond in het restaurant.
Vandaag zijn we het binnenland ingereden (met lichte kater en in een mooie Nissan note). We verblijven nu in een bergdorpje in het Zagori park waar we morgen in de Vikos kloof (de diepste kloof van de wereld) gaan wandelen. Dinsdag rijden we naar de Meteora kloosters en dan zullen we donderdag weer op Lefkas zijn, waar we hopelijk de motor kunnen repareren. Door de vertraging ontkomen we er niet aan het Paasfeest met de Grieken te vieren, Pasen is hier een groots feest met veel eten en drinken dus meer hoeven we niet te zeggen.
We gaan weer stoppen, we keep in touch!

• 13 April 2014 - 22:08

Marco De Ree:

Ziet er goed uit Martijn en Ilse.toppie

• 14 April 2014 - 09:58

Ingrid:

Er wacht alweer een schoon bedje op jullie, nou ja bijna dan ;-). We hebben de motor namens jullie gisteren weltrusten gezegd, die geniet van zijn tijdelijke rust voordat hij straks weer los mag/moet gaan haha.
    Veel plezier, geniet van het o zo mooie Ellada! En voor straks .... γεια μας ......

• 14 April 2014 - 15:06

Mama Mia PaRien:

Niet alleen eten en drinken met de Pasen. Toch zeker ook even naar de kerk.
    Nostalgisch voor jullie, ook leuk.
    De paus vond je immers ook leuk.
    Die Frits en Ingrid zorgen toch maar mooi goed voor jullie.
    Heel veel plezier verder en tot horens. Doeiiiiiiiii xxx

• 14 April 2014 - 17:50

Gerrie En Peter Schouten:

Hoi Ilse en Martijn,
    Baalen voor jullie of toch niet.??
    Want jullie vermaaken je prima zo te lezen.
    Hopelijk komt de startmotor gauw dan sleutelen en je kunt de reis weer hervatten.

Veel plezier en n'goeie reis.
    Groetjes Peter en Gerrie

• 14 April 2014 - 21:11

Henri En Marjolein:

Hey, we hebben even 2 verhalen gemist maar zijn nu weer bij. Hebben jullie ons uit de mailinglist gegooid of zo ? Haha. Wat een gedoe met die motor. Maar goed dat je de tijd hebt. Jaja Martijn en jij maar altijd schelden op die Ducati's van ons! Hopelijk komt een pakketje snel en kunnen jullie de reis weer hervatten. Maar jullie maken er nu ook wel het beste van lezen we.
    Groetjes en succes ermee !

• 15 April 2014 - 14:15

Anika:

Lieve Ils en Martijn,

Hehe, eindelijk de site gevonden en gewoon al verschillende verhalen gemist :-(! Maar super gaaf om te lezen, wauwwww, wat mooi daar en wat moet het heerlijk zijn daar! Haha, ziet er goed uit!

Geniet er lekker van! Hopelijk is de motor snel weer aan de praat te krijgen!

Dikke kusssss, An

• 15 April 2014 - 15:57

Mn. Aart:

Hoi Martijn en Ilse,
    De een na laatste foto zegt genoeg! Als de startmotor het niet had begeven dan.....
    Begin verschijnselen van jaloezie te krijgen.

• 15 April 2014 - 22:27

Anja:

Leuk, leuk.....om jullie zo te volgen!

• 16 April 2014 - 10:57

Jan En Ria:

Ziet er allemaal gezellig uit prachtig zo te zien
    Jammer dat de motor kapot is, maar dat hebben jullie goed opgelost.
    Hoop voor jullie dat het onderdeel er donderdag is en dat je dan naar de paasdagen weer verder kunt.
    Veel plezier en succes met de motor.
    Liefs

• 16 April 2014 - 11:31

Arjan En Albertine:

Heerlijk! Geniet ervan. We volgen jullie updates.

• 16 April 2014 - 15:50

Jo En Bea Wijnen:

Hoi vakantiegangers,

Ik heb even alle reisverslagen gelezen en het lijkt allemaal even gezellig, behalve die startmotor.
    Waarom juist nu.....? Maar goed, jullie hebben je niet verveeld en hopelijk komt het snel goed.
    En Pasen in Griekenland maak je waarschijnlijk ook nooit meer mee. Misschien heeft het zo wel moeten zijn.
    Ilse en Martijn, blijf positief en geniet van je verdere reis!

Toi, toi,
    Jo en Bea Wijnen

• 17 April 2014 - 20:55

Aniek:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Gelukkig genieten jullie er volop van ondanks de pech met de startmotor.
    Heel veel plezier en maak er een top tijd van samen, lfs

• 17 April 2014 - 23:32

Hans En Monique:

Ik zou zeggen feest er lekker op los met de Grieken!

• 20 April 2014 - 15:08

Fam V. Balkum:

Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes van ins allemaal.

• 15 Mei 2014 - 22:19

Tessa En Kelly :

Hey Martijn en Ilse,
    We houden jullie belevenissen op een afstand bij, dankzij deze verhalen.
    Zo te lezen genieten jullie vollop! Ook aan de foto's te zien, maken jullie wel echt veel mee en komen jullie op mooie en bijzondere plekken.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, dus blijf genieten daar van elk moment en pas goed op jullie zelf! Op naar Istanbul! Kus Tessa en Kelly